piątek, 6 kwietnia 2012

Świątecznie :*



Z dala słychać trzask gałęzi,
to zajączek przez las pędzi.
Chociaż Wielka jest sobota,
ciężka czeka go robota.

Z hukiem wpada do kurnika,
bierze jajka, szybko znika,
w drodze wszystkie je maluje,
z trudem tempo utrzymuje.

Z pisankami zdążyć musi
zanim z Rezurekcji wrócisz.
Potem trochę chłop odpocznie,
w ciepłym gniazdku sobie spocznie.

Miejsca długo nie zagrzeje,
coś mu się na głowę leje.
Głośno śmieje się baranek:
To już Lany Poniedziałek!


Wesołych Świąt :-)

cd. pielegnacji dłoni

Witajcie dziewczyny.

Przepraszam Was za moja bardzzzzoo długą nie obecność. Mam nadzieje że nadrobie teraz ten stracony czas.

 Czyli dalsza część pielegnacji dłoni.  Z tego co tu widze i z maili że każdej się przydadzą ciekawostki i fajne receptury na pielegnacje dłoni.

Może zaczne tak:

Maseczka miodowa 
Łyżeczka miodu wymieszaj z łyżeczką kremu np.Nivea( to uniwersalny krem i najbezpieczniejszy). Grubą warstwą takiej mikstury posmaruj dłonie. Nałóż rękawiczki bawełniane. (Ja zakładam bo zawsze coś kremem uciapie )Po godzinie umyj ręce ciepłą wodą ale nie gorąca, nie używaj mydła. Osusz je delikatnym ręcznikiem.
Kremowe SOS
PRzed snem posmaruj dłonie grubą wastwą kremu do rąk lub odrzywzym kremem do twarzy. Włóż bawełniane rękawiczi- spij w nich przez cała noc.

Cytrynowo-mleczna emulsja 
Filiżankę mleka lekko podgrzej, dodaj łyżeczkę miodu i sok z połowy cytryny. Mieszaniną nacieraj dłonie kilka razy dziennie, używając jej jak krem. Jeśli pod ręką masz jedynie cytryne, wyciśnij kilka kropli na dłonie, a ich wierzch natrzyj skórką ( Cytryna musi być wcześniej wyparzona we wrzątku ! no chyba że chceć mieć bee lapki :P )

Olejowa kąpiel
Do miseczki nalej ciepłej wody, przegotowanej wody.Dodaje 2 łyżeczki  oleju jadalnego( można też oliwe z oliwek- jest lepsza) i łyżkę miodu. w takiej kąpieli zanurz d łonie na 10 min ( najlepiej rób to gdy ogladasz wciagający film  nie bedziesz machać lapkami tylko grzecznie je moczyć), a następnie delikatnie osusz.

Kompres z siemienia lnianego: 
2-3 łyżki siemienia lnianego zlaje wrzącą wodą lub mlekiem, by powstała papka. Nałóż na dłonie (jak najgorętszą, byleby nie parzyła) , przykryj gazą i owiniń folią s[ożywczą. Spłucz po 20 min. ( Też najlepiej to zrob przy wciagajacym filmie :P )

MAseczka z żółtka i twarożku 
Surowe żółtko utrzyj z kilkoma kroplami oliwy, dodaj 2 łyżeczki naturalnego twarożku homogenizowanego. Nałóż na ręce, spłucz po 15 min Dłonie osusz i posmaruj kremem.
Odżywcza papka z otrąb
Trzy łyżeczki drobno zmielonych otąb pszennych wymieszaj z taką samą ilością słodkiej śmietanki. Powstała gęstą papką nałóż na dłonie. Po 30 min umyj ręce i wetrzyj w nie sporą ilość kremu do rąk.


Ziemniaczany okład
Dwa ziemniaki ugotuj w mundurkach. Obierz i rozgnieć widelcem. dodając żółtkoi dwie łyżki świeżego mleka. Ciepłą masę grubą warstwa nałóż na dłonie.Przykryj je wilgotną gazą. Zmyj oklad po 10 min.

Akurat Święnta mamy kochane wiec po tych świętach nasze łapki będą wołać o relaks

wtorek, 6 grudnia 2011

dbajmy o dłonie zimą


Hej dziewczyny ;)   


Jak wiecie zima nie jest dobrym sprzymierzeńcem dla dłoni, że skóra rąk jest często przesuszona, zaczerwieniona, popękana.
Nie na darmo się mówi - pokaż mi swoje ręce, a powiem ci, kim jesteś i ile masz lat. Jednak powiedzenie to nie zawsze się sprawdza. Bywa bowiem i tak, że dłonie wyglądają o wiele gorzej, starzej niż reszta ciała. 
Jak również wiecie dłonie to najbardziej zapracowana część ciała która jest najbardziej narażona na podrażnienia,uszkodzenia itp itd. Dlatego należy dbać o dłonie szczególnie troskliwie i systematycznie, a nie tylko od wielkiego święta, gdyż inaczej szybko staną się szorstkie, brzydkie, nieprzyjemne w dotyku. 
Przygotowałam kilka sposobów które osobiście zawsze stosuje, są szybkie i nie pochłaniają masy czasu ;)

Peeling dłoni:
kilka listków mięty zmiksuj , dodaj sok z półowy limonki oraz łyżkę  oliwy z oliwek i łyżkę cukru . Wszystkie składniki mieszamy. Miksturę wetrzyj w dłonie zrób kojący masaż pozostaw na 2-3 min a następnie spłucz ciepła wodą i wmasuj swój ulubiony krem do rąk mój jest do Soraya Krem do rąk regenerująco łagodzący można go kupić za 9.20 w każdej drogerii.


Kąpiel nawilżająca
łyżkę płatków owsianych oraz łyżkę soli ( może być kuchenna) wymieszaj z jedna szklanką letniego mleka . Dłonie mocz przez ok.15 min  Taka kąpiel da dłoniom nawilżenie oraz gładkości.

Kompres wzmacniający paznokcie:
2-3 łyżeczki oleju rycynowego , dodaj do 1 łyżeczki soku z cytryny i staranie wmasuj w każdy paznokieć z osobna , zacznij od skórek . Zabieg ten co wieczór przed snem wykonuj a zobaczysz efekty już po tygodniu :)
Kąpiel zmiękczająca i nawilżająca skórki
Zmieszaj 2 łyżki soku z ananasa z 1 łyżeczką oliwy z oliwek . W kąpieli zanurz dłonie i mocz ok. 15 min Osusz dłonie.

Kąpiel w parafinie :
Kostki prafiny ( dostniesz ją w aptece) rozpusc w garnuszku .( Garnuszek z parafina umiesc w drugm garczku z wrzatkiem) Gdy nieco przesytygnie , zanurz dlonie w parafinie . Poczekaj aż zasygnie i po 15 min zdejmij parafinowe rekawiczki :)
   Wybrałam akurat te sposoby których najczęściej stosuje, chodź mam jeszcze mase innych przepisów gdybyście chciały to je umieszcze lub podeśle mailowo. 

 
Moja osoba ma fisia na punkcie dłoni i ich wyglądzie w szufladzie znajdziecie nie wiele rzeczy ponieważ stosuje metody domowe które świenie wpływają na moje dłonie :) :
  • Soraya Krem do rąk regenerująco łagodzący
  • Dove Regenerating Hand Cream na noc
  • Serum do rąk Eveline młode dłonie odmładzające 
  • Overnight Replenish, Elegant Touch, - odżywka do pazurków już po 3 dniach widać efekt :) bardzo polecam to cudo. 
Jeżeli macie jakieś pytania lub chciałybyście coś wiedzieć dodatkowo czekam na wasze wiadomości pozdrawiam cieplutko  w ten zimny dzień :*
 

sobota, 3 grudnia 2011

URODA GRUDZIEŃ :

Na zewnątrz zimno i ponuro. W grudniu naprawdę warto zrobić sobie miła niespodziankę. Zabiegi z udziałem gorącej czekolady,kawy, pachnącego cynamonu, energetycznego wina aromatu laski Wanilii. Pobudzą Nasze zmysły, wygładza skórę i rozgrzeją ciało.

Każda z Nas jest piękna i wyjątkowa na swój sposób. Pisząc tego posta popijam gorąca czekolade domowej roboty przepis jest prosty.



Składniki

    500ml mleka
    100g ciemnej czekolady
    1 laska cynamonu
    2 łyżeczki miodu
    1 łyżeczka brązowego cukru
    1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
    2 łyżki ciemnego rumu / alkohol nie musi koniecznie być :)



Sposób przyrządzenia

Wlej mleko do rondla. Połam czekoladę na kawałki i dodaj do mleka, razem z laską cynamonu, miodem i cukrem.
Całość gotuj na małym ogniu do czasu kiedy czekolada się rozpuści.
Następnie dodaj ekstrakt waniliowy, rum i wymieszaj wszystko razem.
Spróbuj gotowej czekolady; jeśli jest taka potrzeba dodaj więcej cukru lub rumu, tak jak lubisz.
Wyjmij laskę cynamonu i przelej gorący napój do kubka.


A teraz dziewczyny chciałabym się z Wami podzielić takimi moimi osobistymi ulubieńcami grudniowymi, domowej roboty :)

Peeling kawowy
Szklankę grubo zmielonej kawy zalej wrzątkiem , tak by woda lekko przykryła powierzchnię. Odstaw do ostygnięcia. Następnie dodaj kilka łyżek oliwy z oliwek i 2-3 łyżeczki zmielonego cynamonu.
Tak przegotowaną masę wcieraj w ciało okrężnymi ruchami, po czym spłucz letnią wodą.
Ze swojego doświadczenia wiem że ten peeling wygładza skórę, pomaga w walce z cellulitem ( a kazda z nas go nienawidzi !!) i tkanką tłuszczową. Nasze ciało jest nawilżone, miłe w dotyku, pięknie pachnie.
Kofeina stymuluje bowiem proces spalania kanki tłuszczowej, a cynamon poprawia krążenie i poprawia skórze pozbyć się szkodliwych toksyn.
Uwaga !! Peelingu z Cynamonu Dziewczyny kochane nie stosujemy gdy mamy problem z pękaącymi naczynkami.

Antycellulitowe okłady :
6 elastyczne bandaże
2 szklanki mielonej kawy
2 l wody
folia spożywcza
starta skórka z 1 pomarańczy / Ja  dodaje Ja ze względu na aromat chodź skórka z pomarańczy ma też swoje zastosowanie ;)

Wsyp do miski ( Ja używam garnczka) 2 szklanki kawy mielonej i zalej 2l wrzątkiem. Bandaże nie rozwinięte !! umieść w misce na jakąś godzinę. Przed zabiegiem podgrzej pojemnik z namoczonymi bandażami, wymieszaj jego zawartość. Weź krótki prysznic i osusz skórę. Następnie wyciśnij nasączone kawą bandaże i okręć nimi ciało od nóg w górę. Na bandaże nałóż folię spożywczą. Wszytko zmyj po 45 min.

Dziewczyny to jest mega pracochłonne ale efekt jest super, zabieg ten można wykonać gdy się jest samemu w domu i nikt nam nie marudzi ( ILE MOŻNA SIEDZIEĆ W ŁAZIENCE !!) zapewne wiele z Was to słyszy. Ale również można go wykonać z przyjaciółką której się nie wstydzimy idealny na piżama party :) lub wieczór Spa.

Peeling cukrowy:
2 łyżki oliwy z oliwek
3/4 szklanki cukru
1/4 szklanki jogurtu naturalnego
Ten Peeling jest bardzo prosty do  przygotowania i doskonale złuszcza zrogowaciały naskórek. Można go stosować na całe ciało. Ja osobiście stosuje go na ramiona, dekolt , dłonie i twarz.  Skóra po zastosowaniu tego peelingu od razu jest inna : gładsza, nawilżona oraz od razu  widać inny zdrowszy koloryt skóry.

Peeling biustu:
Pół szklanki zmielonych migdałów ( bardzo zmielonych )
1/4 szklanki śmietany może być ta 18 %

oby dwa te składniki wymieszaj dokładnie, następnie wmasuj w dekolt i nasz biuścik. następnie po 10 min spłucz ciepłą wodą . Po osuszeniu wklepujemy swój krem jaki stosujemy.
Osobiście ja używam po peelingu tym Oliwkę dla dzieci dodatkowo przez to daje nawilżenie oraz gładkość skórze.

Kąpiel dla skóry suchej a wiadomo iż zimą mamy ją przesuszoną oraz szarawą:
Do wanny z ciepłą wodą ( nie gorącą ! ) wlewamy 2 l mleka tłustego i pół szklanki płynnego  miodu. Możemy się delektować w takiej kąpieli puki woda nie będzie znacznie zimna .

A teraz kochane nic nam innego nie pozostało by jak napić się grzanego Wina , moje ulubione to Grzaniec Galicyjski kocham go wręcz w takie zimne wieczór grudniowe ;) Gwarantuje wam że Humor będzie dopisywał.



To jest tylko małą namiastka takich domowych sposobów, tanich i szybkich, jest ich stanowczo bardzo dużo . Będę się starać Wam dawać sprawdzone metody na takie zabiegi.
Chciałabym byście mi napisały np  w mailu lub w komentarzu jakie są wasze skuteczne domowe przepisy na małe spa.

W Następnym poście napisze jak dbać o dłonie i pazurki w tak ciężkim okresie jaki teraz panuje, przedstawię wam kosmetyki które są boskie jak na tą porę roku i nie są drogie.

Buziole dla Was robaczki :*:**

Początki bywają trudne ...

Hej Dziewczyny.

Po długich namowach mojej kochanej Przyjaciółki WaniliowyMakeup postanowiłam dołączyć do Was. Wiadome iż początki są trudne, lecz postaram zmierzyć się z Tym nowym wyzwaniem jakie jest prowadzenie takiego bloga.

Chciałabym by mój blog trochę inaczej wyglądał jak te które od dłuższego czasu obserwuje jako " tajny krasnal" Ja wiem że dużo osób porostu wkleja z necisza inspiracje z ciuchami, butami, kosmetykami ... itp itd ale myślę że nie o To chodzi bo każda z Was szuka czegoś nowego porady inspiracji z naszego własnego osobistego stylu, stylu który Jest w nas wykreowany.

Długi czas myślałam jak to będzie wyglądać u mnie a wiec moje dziewczyny  znajdziecie domowe sposoby na naturalne kosmetyki typu peelingi, maseczki, płukanki do włosów , tajne mikstury na pazury :P i wiele innych fajnych rzeczy kulinaria tez się znajdą. Agatka WaniliowyMakeup wspominała o moich oczyskach i o ich makijażu, myślę iż i to również się pojawi.

Mam ogromną nadzieje że pomożecie mi,pod powiecie co byście chciały tak naprawdę znaleźć w takim blogu. 

Przesyłam Wam buziaki :) :** muaa